zondag 1 maart 2015

Radio 6fm


Ik hoorde de radiozender Radio 6fm voor het eerst toen ik bij Morena thuis was. Het was de dag voor haar verjaardag en ik was bij haar aan het logeren. We zaten beneden in de woonkamer en het viel me op dat ik deze zender nog nooit eerder had gehoord en dat ze een Play list met veel variatie hebben. Nou hou ik nogal van  radiozenders die verschillende muziek draaien, dus vroeg ik aan Morena’s vader hoe de zender heet. Zo kwam ik er achter dat Radio 6fm bestaat, maar er is wel een probleem, je kan het alleen op de radio ontvangen, als je op bepaalde plaatsen in het Gooi bent. Dat vond ik erg jammer, dus besloot ik het een tijd later te proberen om het via internet te beluisteren en dat is me ook gelukt. Ik kon een bestand downloaden via de site van 6fm, een zo geheet streambestand, waarmee ik via mijn mediaplayer gewoon naar de zender kan luisteren. Ik was helemaal blij en besloot om te kijken of meer zenders dit soort streambestanden hebben. Uiteindelijk kwam ik op een site waar ik de bestanden van heel veel Nederlandse zenders kon downloaden. Nu heb ik een hele map met al mijn favoriete radiozenders binnen handbereik en dat allemaal eigenlijk door 6fm, of liever gezegd door het streambestand van 6fm. Nu is 6fm één van mijn favoriete zenders en luister ik er bijna elke dag naar. Ik heb de map met zenders nu ook op mijn iPad staan en mijn iPad verbonden met mijn stereo en dat is eigenlijk nog leuker, omdat de boxen van mijn stereo beter geluid hebben dan de boxen van mijn computer. Nu ik dit bericht schrijf, ben ik ook weer naar 6fm aan het luisteren. Lachen toch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten