zaterdag 21 maart 2015

Zonsverduistering en skikamp

Hallo lezers,

Hebben jullie nog iets meegekregen van de zonsverduistering? Nou, ik nauwelijks. Ik vond het nogal een teleurstelling als ik heel eerlijk mag zijn. Ik voelde alleen maar dat het iets kouder werd, maar voor de rest helemaal niets gemerkt Van die o zo fantastische zonsverduistering, die wij in Nederland ook zouden moeten zien en vooral niet zouden moeten missen. De leraren bij mij op school zeiden dat het heel fantastisch zou worden, Dat de vogels helemaal stil zouden worden, dat het heel bijzonder zou worden, et cetera. Tijdens de zonsverduistering moesten wij dan ook allemaal verzamelen voor de voordeur van onze school, omdat ozo GEWELDIGE spektakel mee te maken. Het was ook wel erg lachwekkend, want de vogels vloten gewoon door. Het werd alleen maar een beetje kouder. Op het laatst had iedereen het wel een beetje gezien en gingen we allemaal praten, maar de leraren zeiden dat we stil moesten zijn, zodat we de stilte konden horen, maar ik hoorde helemaal geen stilte, ik hoorde een auto die voorbijreed en vogels die naar hartenlust aan het zingen waren. Op het laatst zei onze locatie leider dat iedereen die nog van deze zonsverduistering wilde genieten buiten mocht blijven, maar niet mocht praten en degene die wel wilde praten en dus niet van de zonsverduistering wilde genieten naar binnen mocht. Ik ging met een heleboel anderen naar binnen, omdat ik nogal melig was geworden en omdat ik het saai fond.  Ik had voor die zonsverduistering helemaal vrij gevraagd bij mijn stage, omdat ik er ook heel graag van wilde genieten, samen met mijn vrienden. Nou, dat had ik achteraf dus eigenlijk beter niet kunnen doen, Want zo bijzonder was het dus echt niet.
Heb trouwens nog ander nieuws, morena is samen met heel veel anderen van onze school een week op skikamp. Ik ben niet meegegaan, omdat ik de laatste tijd nogal veel moe ben en ik niet tegen drukte kan. Dat van die drukte heb ik al mijn hele leven. Ik weet het niet, maar ik heb er gewoon echt niks mee, om de hele dag bij heel veel mensen te zijn. Oké, drie dagen kan ik wel aan, maar geen hele week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten